Chińska kampania promująca "Globalny Lockdown"

Chińska kampania propagandowa "Globalny Lockdown"


Zakulisowo KPCh wykorzystuje boty w mediach społecznościowych i inne taktyki dezinformacyjne w celu promowania własnej reakcji na pandemię koronawirusowego i atakowania jej krytyków.


Mówiąc słowami Simona Leysa, parafrazując wielkiego sinologa László Ladány, nawet najbardziej kłamliwa propaganda musi koniecznie mieć jakiś związek z prawdą. W Wuhan pod koniec grudnia dr Li Wenliang ostrzegł swoich przyjaciół, że nowa choroba podobna do SARS zaczęła się szybko rozprzestrzeniać. Wiadomość Li przypadkowo stała się wirusowa w chińskich mediach społecznościowych, wywołując powszechną panikę i złość w Komunistycznej Partii Chin. 7 stycznia Xi Jinping poinformował swoje otoczenie, że sytuacja w Wuhan będzie wymagała ich osobistego nadzoru.


Dwa tygodnie później Xi osobiście zezwolił na zamknięcie prowincji Hubei na podstawie swojej filozofii fangkong, tej samej hybrydy polityki zdrowotnej i bezpieczeństwa, która zainspirowała reedukację i „kwarantannę” ponad 1 miliona ujgurskich muzułmanów „zarażonych ekstremizmem” w Xinjiangu. Przedstawiciel Światowej Organizacji Zdrowia w Chinach zauważył, że „próba zatrzymania 11-milionowego miasta to nowość w nauce ... Zamknięcie 11 milionów ludzi jest bezprecedensowe w historii zdrowia publicznego, więc z pewnością nie jest zaleceniem WHO”.


KPCh zamknęła 57 milionów mieszkańców Hubei w swoich domach. W tym czasie obserwatorzy praw człowieka wyrazili obawy. Jak powiedział jeden z ekspertów The New York Times, „zamknięcie prawie na pewno doprowadziłoby do naruszenia praw człowieka i byłoby ewidentnie niekonstytucyjne w Stanach Zjednoczonych”.


Niezależnie od tego, 29 stycznia dyrektor WHO Tedros Adhanom powiedział, że jest "pod dużym wrażeniem i zachęcony szczegółową wiedzą prezydenta [Xi Jinping] o wybuchu epidemii", a następnego dnia pochwalił Chiny za "ustanowienie nowego standardu reagowania na wybuch epidemii". Jednak zaledwie sześć dni później blokada - „bezprecedensowa w historii zdrowia publicznego” - nie przyniosła żadnych rezultatów, więc Tedros chwalił przypadki łamania praw człowieka, bez żadnego uzasadnienia dla nich.


Międzynarodowa histeria COVID-19 rozpoczęła się około 23 stycznia, kiedy to "przeciek" filmów z Wuhan zaczął zalewać międzynarodowe serwisy społecznościowe, w tym Facebook, Twitter i YouTube - wszystkie z nich są zablokowane w Chinach - rzekomo pokazując horror epidemii Wuhan i powagę jej zamknięcia. Wirusowe filmy wideo rzekomo pokazują mieszkańców spontanicznie walących się na ulicach w scenach podobnych do filmu Zombieland i serialu The Walking Dead. Jeden z filmów rzekomo pokazywał zespół SWAT, który złapał człowieka siatką na motyle za zdjęcie maski. Ale z perspektywy czasu, ten teatr kryzysowy jest nieco komiczny; w niesławnym filmie, "spontanicznie upadający" człowiek wyciąga ręce, aby się podeprzeć.


Upadający człowiek

w niesławnym filmie, "spontanicznie upadający" człowiek wyciąga ręce, aby się podeprzeć


Oficjalne chińskie relacje szeroko rozpowszechniały obraz skrzydła szpitalnego rzekomo zbudowanego w ciągu jednego dnia, które w rzeczywistości pokazywało mieszkanie oddalone o 600 mil. Zdjęcia Li Wenlianga na respiratorze, czasami trzymającego swoją kartę identyfikacyjną, zostały opublikowane i szeroko rozpowszechnione w najlepszych serwisach informacyjnych na całym świecie.


li wenliang

Zdjęcia Li Wenlianga

Zdjęcia Li Wenlianga, które zostały opublikowane i szeroko rozpowszechnione w najlepszych serwisach informacyjnych na całym świecie

W wirusowym tweecie z 25 stycznia epidemiolog z niewielkim doświadczeniem w chorobie zakaźnej napisał: 'ŚWIĘTA MATKA BOŻA, nowy koronawirus to 3,8!!! Jak zły jest ten reprodukcyjny współczynnik R0? To jest bardzo zły poziom - pandemii termojądrowej.' Był to pierwszy z wielomiesięcznego serialu wątpliwych, szeroko rozpowszechnionych tweetów nieznanego wcześniej Erica Feigl-Dinga, co skłoniło wybitnego kolegę z Harvardu do potępienia go jako 'szarlatana'.


A potem - sukces! Od lutego KPCh donosiła o wykładniczym spadku liczby przypadków koronawirusa, aż do 19 marca, kiedy ogłosiła, że ​​ich zamknięcie całkowicie wyeliminowało przypadki krajowe.


W swoim raporcie z 24 lutego WHO wskrzesiła rapsodię o triumfie Chin. „Bezkompromisowe i rygorystyczne stosowanie w Chinach środków niefarmaceutycznych w celu powstrzymania przenoszenia wirusa COVID-19 w wielu miejscach dostarcza ważnych lekcji dla globalnej reakcji” (podkreślenie dodane). Naukowcy szybko zaczęli sporządzać plany w wielu językach, aby naśladować blokady Chin. The New York Times natychmiast zacytował raport WHO, formując stanowisko pro-lockdown, którego trzymało się od miesięcy z zaskakująco małą introspekcją: "Chiny "przyjęły jedną z najstarszych strategii i podjęły jedne z najambitniejszych, najbardziej zwinnych i agresywnych działań w historii."


26 lutego przedstawiciel WHO Bruce Aylward z Kanady z - który później przerwał wywiad na żywo, gdy został poproszony o potwierdzenie Tajwanu - powiedział to bez ogródek: „Skopiuj odpowiedź Chin na COVID-19”. W kwietniu, kanadyjski parlament wezwał Aylwarda na przesłuchanie, ale WHO zabroniła mu zeznawać.


W Chinach KPCh od dawna płaci setkom tysięcy propagandystów w mediach społecznościowych, a także płaci za posty na zasadzie a la carte, co daje w sumie setki milionów komentarzy propagandowych każdego roku. Niedawno działania te stały się globalne i dramatycznie nasiliły podczas pandemii koronawirusa. Firmy zajmujące się mediami społecznościowymi okazały się nieco niepoważne, jeśli chodzi o powagę problemu. Kiedy Departament Stanu dostarczył próbkę 250 000 kont prawdopodobnie związanych z dezinformacją na temat koronawirusa, Twitter odmówił podjęcia działań. Działania te mają wpływ na kraje, które mają niewielki wpływ na zarządzanie mediami społecznościowymi; niedawne badanie wykazało, że tysiące nieautentycznych kont nadal promuje przyjaźń serbsko-chińską po tym, jak Twitter usunął tysiące innych. Były pracownik Facebooka napisał „Mam krew na rękach” z powodu rutynowego lekceważenia złośliwej działalności politycznej przez firmę pomimo jej „nieproporcjonalnego wpływu”.


9 marca Włochy, pierwszy duży kraj europejski, który przystąpił do Xi Jinping's Belt and Road Initiative, skorzystały z rady WHO i jako pierwsze państwo spoza Chin zostały zamknięte. Włoski premier Giuseppe Conte od dawna opowiadał się za zacieśnieniem więzi z Chinami. Chińscy eksperci przybyli do Włoch 12 marca, a dwa dni później doradzili ściślejsze zamknięcie: "Nadal jest zbyt wiele osób i zachowań na ulicy, do poprawienia." 19 marca powtórzyli, że włoskie zamknięcie nie było "wystarczająco rygorystyczne", mówiąc: "Tu, w Mediolanie, najbardziej dotkniętym przez COVID-19, nie ma zbyt rygorystycznego zamknięcia... Każdy obywatel musi być zaangażowany w walkę z COVID-19 i stosować się do tej polityki".


Włochy były jednocześnie bombardowane chińską dezinformacją. Od 11 do 23 marca, około 46% tweetów z hashtagiem #forzaCinaeItalia (Go China, go Italy) i 37% tych z hashtagiem #grazieCina (thank you China) pochodziło z botów.


Podczas gdy analitycy zazwyczaj koncentrują się na znalezieniu jak największej liczby nieautentycznych kont, cel poniższej dyskusji jest inny - wykorzystanie prostych metod dochodzeniowych aby wykazać zamiar dezinformacji w Pekinie, co wydaje się być o wiele bardziej podstępne, niż sądzą analitycy. Firmy zajmujące się mediami społecznościowymi i analizami generalnie wykrywają tylko oczywistą automatyczną aktywność, podczas gdy fałszywe, osobiście zarządzane konta można łatwo tworzyć. Działa to dobrze w przypadku KPCh, która zawsze preferowała ludzki dotyk.


12 marca, użytkownik Twittera @manisha_kataki zamieścił film pokazujący chińskich pracowników dezynfekujących ulice, najwyraźniej podziwiając chińską strategię: "W tym tempie, Chiny wkrótce wrócą do działania, może nawet szybciej niż świat się spodziewa." Jak zauważył Paul Mozur z "The New York Times", ten tweet nie był szokujący, zabawny ani warty opublikowania, a jednak był udostępniany setki tysięcy razy. Przyciągnęło to uwagę izraelskiej firmy Next Dim, która oznaczała tę działalność jako prawdopodobnie sponsorowaną przez państwo.


Pokazane tutaj kolaże zawierają niewielką próbkę tysięcy podejrzanych cytatów z filmu @manisha_kataki w wielu językach i dialektach, aby narzekać w prawie identycznych słowach na polecenie „umyć ręce” i oczernianie innych rządów w kontraście do całkowitego lockdownu Chin. Inne podejrzane tweety z cytatami z filmu @manisha_kataki wyraźnie błagają przywódców o kopiowanie Chin i blokowanie miast i krajów. Wiele z tych samych relacji również często omawia podziały rasowe. Później w 2020 roku wykazują silne poparcie dla protestów Black Lives Matter (BLM), zwłaszcza tych związanych ze śmiercią George'a Floyda. Sprawiedliwość rasowa jest przedmiotem prawdziwego zaniepokojenia wielu obywateli, zarówno w Ameryce, jak i na całym świecie. Ale wiedząc, że KPCh poparła te protesty, warto zastanowić się nad prawdopodobieństwem, że oszczędny Xi nie wydawałby miliardów dolarów rocznie na zagraniczną propagandę - i intensyfikację tych działań - gdyby nie widział rezultatów.


Niektóre z tych kont są z pewnością prawdziwe, ale razem wzięte wykazują wyraźne podobieństwo, które silnie sugeruje działanie skryptowe, sponsorowane przez państwo. Twitter odpowiedział na artykuł Mozura, usuwając 170 000 kont, ale w chwili pisania tego tekstu wiele podejrzanych kont jest nadal aktywnych, a wyszukiwanie setek podobnych przykładów można łatwo powtórzyć jednym kliknięciem.


W miarę zamykania kolejnych krajów, niektóre podejrzane aktywności w Internecie przybrały ciemniejszy obrót. Kiedy gubernator Południowej Dakoty Kristi Noem słynnie odmówiła wprowadzenia blokady w całym stanie, podejrzane konta zaczęły wypełniać jej kanał na Twitterze obelżywym i graficznym językiem, aby wymusić na niej decyzję. Po bliższym przyjrzeniu się, dwa z tych kont rzucają podobne obelgi na gubernatorów oddalonych od siebie o tysiące mil.



Te nadużycia w stosunku do gubernatorów zajmujących się przeciwdziałaniem blokadom trwały przez pewien czas. Kiedy gubernator Georgii Brian Kemp, pierwszy gubernator, który zakończył blokadę swojego stanu, uhonorował zmarłego republikanina Johna Lewisa, jego kanał na Twitterze został zaatakowany rzucającym się w oczy, wulgarnym językiem, który często przywoływał jego stanowisko przeciwne blokadom.


Niektórzy propagandyści KPCh są rozpoznawalni po tym, jak opowiadają się za polityką Chin i łamaniem praw człowieka. Poniższy użytkownik, @AmerLiberal, wydaje się być modelowym kontem propagandowym KPCh, wykazując silne poparcie dla łamania praw człowieka w Chinach - w tym w Xinjiang i Hong Kongu - oraz antypatię dla kluczowych rywali Chin, Indii i Stanów Zjednoczonych. Konto to zdecydowanie promuje globalne blokady.


Chociaż znaczna część wpływu KPCh na działania pro-lockdown była potajemna, jej ogólne stanowisko poparcia dla globalnych blokad było wyraźne. W filmie opublikowanym przez oficjalnego rzecznika Chin 7-letnia dziewczynka przypomina o znaczeniu ścisłego dystansu społecznego między dziećmi.


W marcu chińskie media państwowe zaczęły opisywać strategię „odporności stadnej” - pozwalającą na rozprzestrzenianie się koronawirusa wśród młodych i zdrowych - jako pogwałcenie „praw człowieka”, co jest sformułowaniem orwellowskim, biorąc pod uwagę, że zamknięcia są w zasadzie ogólnym zawieszeniem praw.


Szwedzki sceptycyzm wobec KPCh poprzedza COVID-19. W styczniu Pekin zagroził szwedzkim powiązaniom handlowym z powodu nagrody przyznanej Gui Minhai, szwedzkiemu wydawcy zatrzymanemu w Chinach. Szwecja nie wycofała się, a później odmówiła przestrzegania chińskiego modelu blokady, decydując się na strategię odporności stadnej. W ten sposób Szwecja stała się głównym celem chińskiej kampanii, przedstawiającej ją jako słabą w obliczu zagrożenia COVID. Cytując słowa chińskiego państwowego "Global Timesa":


„Chińscy analitycy i internauci wątpią w immunitet stada i nazywają to pogwałceniem praw człowieka, powołując się na wysoką śmiertelność w tym kraju w porównaniu z innymi krajami Europy Północnej. „Tak zwane prawa człowieka, demokracja, wolność idą w złym kierunku w Szwecji, a kraje, które są skrajnie nieodpowiedzialne, nie zasługują na przyjaźń Chin…”


Początkowo brytyjski premier Boris Johnson również opowiedział się za odpornością stadną. Ale 13 marca podejrzane konta zaczęły szturmować jego kanał na Twitterze i porównywać jego plan do ludobójstwa. Ten język prawie nigdy nie pojawia się w kanale Johnsona przed 12 marca, a kilka kont było wcześniej nieaktywnych. Wielka Brytania została zamknięta 23 marca.


Xi Jinping często podkreślał globalną współpracę w walce z COVID-19. Z kolei świat zaczął bardziej przypominać Chiny. Miejscowości wprowadziły wskazówki dotyczące zgłaszania naruszeń związanych z blokadami, a kraje ujawniły nowe floty dronów obserwacyjnych; Chińska firma DJI przekazała drony 22 stanom USA, aby pomóc w egzekwowaniu zasad dystansu społecznego.


Mówiąc oficjalnymi kanałami, KPCh unikała dosłownie nakłaniania innych rządów do "blokowania". KPCh raczej zawstydzała rządy za brak blokady i bezlitośnie reklamowała swoją "reakcję pandemiczną" (co oczywiście oznacza blokadę).


W marcu, chińskie media państwowe kupiły liczne reklamy na Facebooku wychwalające chińską reakcję na pandemię; wszystkie one działały bez wymaganego przez Facebook'a politycznego zrzeczenia się odpowiedzialności. 7 lipca dyrektor FBI Christopher Wray ujawnił, że KPCh zwróciła się specjalnie do lokalnych polityków, aby poparli jej pandemiczną odpowiedź:


„Słyszeliśmy od przedstawicieli władz federalnych, stanowych, a nawet lokalnych, że chińscy dyplomaci agresywnie wzywają do wsparcia chińskiego radzenia sobie z kryzysem COVID-19. Tak, dzieje się tak na poziomie federalnym i stanowym. Nie tak dawno temu mieliśmy senatora stanowego, którego ostatnio poproszono nawet o przedstawienie rezolucji popierającej reakcję Chin na pandemię.”


Przez dziesięciolecia KPCh kooptowała naukowców poprzez swoją niezrównaną zagraniczną sieć wpływów, United Front Work Department, która rozwinęła się drastycznie pod rządami Xi. W czerwcu National Institutes of Health (NIH) ogłosił, że 189 jego stypendystów otrzymało nieujawnione fundusze od zagranicznych rządów. W 93 % przypadków, w tym w przypadku Charlesa Liebera, przewodniczącego departamentu chemii Harvardu, nieujawnione środki finansowe pochodziły z Chin. Podobnie, mniejsza organizacja - National Science Foundation - zgłosiła 16-20 przypadków nieujawnionych zagranicznych powiązań finansowych; wszystkie z wyjątkiem dwóch były z Chinami.


W majowym wywiadzie dla China Central Television, Richard Horton, redaktor naczelny cenionego czasopisma medycznego The Lancet, zdecydowanie chwalił zamknięcie Chin, mówiąc: "To było nie tylko słuszne, ale również pokazało innym krajom, jak powinny zareagować w obliczu tak poważnego zagrożenia. Więc, myślę, że mamy wiele do zrobienia, by podziękować Chinom za..."


Pochwała Hortona jest wymowna w świetle niesławnego wycofania badania Lanceta na temat hydroksochlorochiny i doniesień, że obiecujące artykuły w czasopiśmie na temat odporności stada nie zostały opublikowane. W sierpniu Horton ugiął się w całości, co miało zaskakująco mało wspólnego ze zdrowiem:


„„Wiek upokorzenia”, kiedy Chiny były zdominowane przez kolonialny Zachód i Japonię, zakończył się dopiero po zwycięstwie komunistów w wojnie domowej w 1949 roku… Każdy współczesny przywódca Chin, w tym Xi Jinping, postrzegał swoje zadanie jako ochronę bezpieczeństwa terytorialnego zdobytego przez Mao i bezpieczeństwa ekonomicznego osiągniętego przez Denga.”


KPCh ukształtowała naukowe narracje, konsekwentnie promując kłamstwo, że „Chiny kontrolowały wirusa”. Oczywiście „Chiny kontrolowały wirusa” to bezczelne kłamstwo. Chiny wydaliły dziennikarzy w marcu, a ich dane o infekcjach są ewidentnie sfałszowane; Amerykański wywiad potwierdził, że dane Chin są celowo fałszywie przedstawiane.


Niemniej jednak w dyskursie naukowym ogromne znaczenie mają fałszywe dane liczbowe dotyczące Chin. Żądając od elit publikacji powtórzenia orwellowskiego kłamstwa, że "Chiny kontrolowały wirusa", KPCh znormalizowała to kłamstwo, dla zachodnich elit, aby zachodnie elity same je powtórzyły, wykorzystując skrupulatnie zarządzaną reputację Chin i fakt, że większość ludzi zachodu nie zna go jeszcze jako niegodnego zaufania, totalitarnego państwa.


Fakt, że chińskie media państwowe tak szeroko podzieliły się szczególnie łatwowiernym artykułem Petera Hesslera z New Yorkera na temat reakcji Chin na koronawirusa, nie uszedł uwadze chińskiego eksperta Geremiego Barmé, który ostrzegł autora, że ​​przypomina mu „innego amerykańskiego dziennikarza, człowieka, który relacjonował kraj autorytarny prawie sto lat temu… Waltera Duranty’a…”



W Chinach KPCh udawała, że wierzy we własne kłamstwa tylko dla własnej wygody, zastrzegając sobie prawo do używania COVID-19 jako pretekstu do niepowiązanych, autorytarnych kaprysów - demolowania domów spokojnej starości, zatrzymywania dysydentów i reporterów, rozszerzania masowej inwigilacji, odwoływania czuwania na placu Tiananmen w Hongkongu i przełożenia wyborów o rok. W Xinjiang, gdzie więzionych jest ponad milion Ujgurów, od stycznia trwają aresztowania, które obejmują szeroko rozpowszechniony głód, wymuszone leki, kwaśne środki dezynfekujące, zakuwanie mieszkańców, krzyki protestu z balkonów, zatłoczone cele "kwarantanny" i jawne zniknięcia.


Najbardziej łagodnym możliwym wyjaśnieniem kampanii KPCh na rzecz globalnych blokad jest to, że partia agresywnie promowała to samo kłamstwo na arenie międzynarodowej, co w kraju - że blokady zadziałały. Dla członków partii, kiedy Wuhan został zamknięty, prawdopodobnie nie trzeba było mówić, że blokada „wyeliminuje” koronawirusa; jeśli Xi chciał, żeby to była prawda, to tak musi być. To jest totalitarna patologia, którą George Orwell nazwał „podwójnym myśleniem”. Ale fakt, że autorytarne reżimy zawsze kłamią, nie daje im prawa do szerzenia śmiercionośnych kłamstw na całym świecie, zwłaszcza potajemnymi środkami.


Istnieje również możliwość, że zamykając świat, Xi Jinping, który przeskoczył szeregi partii, cytujący starożytnych chińskich uczonych, który opanował długi i instrumenty pochodne, bada złożoność nauki i przewiduje socjalistyczną przyszłość z Chinami w jej centrum, wiedział dokładnie, co robi.


źródła:

https://www.tabletmag.com/sections/news/articles/china-covid-lockdown-propaganda

https://twitter.com/MichaelPSenger/status/1270925788389486593

https://www.skynews.com.au/details/_6192742875001

Udostępnij ten artykuł

Nawigacja po wpisach

Leave a Reply

Skomentuj jako pierwszy(a)

Bal maskujący tchórzostwo

Jak strach przed przyznaniem się do błędu zaufania chińskiej propagandzie o koronawirusie wpędz...

Polski projekt genowy wycofuje się z chińskiej technologii z powodu obaw o dane

Finansowany przez Unię Europejską projekt budowy genomicznej mapy Polski planuje zrezygnować z ...

Niebezpieczne zanieczyszczenia w maskach zalecanych przez Radę Federalną.

W specjalnym laboratorium zleconym przez magazyn konsumencki K-Tipp stwierdzono, że maski higie...

Jak pandemia zmieniła normy nauki

Decyzje wypowiadane w imię nauki stały się rozstrzygającymi o życiu, śmierci i podstawowych wol...

Artykuł WELT: Corona prawdopodobnie nie jest przyczyną w 80% zgonów

Najnowsze obliczenia naukowca medycznego Bertrama Häusslera z Instytutu IGES w Berlinie dowodzą...

Przegląd wieści 24.08.2021

Bourla powiedział Fox News we wtorek, że firma nie traktuje priorytetowo marketingu szczepionek...

Najnowsze posty

Tags

Podążaj za nami